Klik hier voor de webversie  
 

Beste lezer, 

Het eerste kwartaal van het nieuwe jaar zit er op. Een kwartaal waarin voor ORIBI veel mooie dingen zijn gebeurd. We hebben nieuwe klanten mogen verwelkomen, onze bestaande klanten geven aan erg tevreden te zijn, de vacature voor accountmanager is ingevuld én we zijn verhuisd.

Een mooi begin van een jaar dat voor ons ook in het teken staat van bewustwording. Bewustwording van identiteitsfraude en van look-a-like fraude en hoe dit voorkomen kan worden.

 

Er gebeurt veel in de markt en daar spelen wij graag op in. Zo laten we op het NVVB congres op

15 en 16 april 2015 de laatste innovaties zien.

Met de informatie in deze nieuwsbrief houden we u op de hoogte van onze plannen en vertellen we u over de laatste ontwikkelingen!

 

Veel leesplezier.

 

Chino Klaverweide-Lorteije

Marketing & Sales Director

ORIBI id-solutions

We zijn verhuisd!

Op 20 maart jl. zijn we verhuisd. Binnen het kantoorpand waar we al jaren gevestigd zijn, hebben we een nieuwe ruimte betrokken.

Ons nieuwe kantoor is ruimer en is praktischer ingedeeld. Een mooie vooruitgang die past bij de groei die we doormaken. Voor onze klanten en relaties verandert er niets. Al onze contactgegevens blijven hetzelfde en wanneer u ons bezoekt, ontvangen wij u graag in ons nieuwe kantoor.

Bezoek ons tijdens het  NVVB congres:  
It’s all about results 


Als zilveren partner van de NVVB (Nederlandse Vereniging voor Burgerzaken) is ORIBI id-solutions aanwezig bij het NVVB congres in Noordwijkerhout. Het thema van het NVVB congres op 15 en 16 april 2015 is helder: It’s all about results.


Tijdens het congres laten we de laatste ontwikkelingen van id-burger zien. Ook ons hulpmiddel ter voorkoming van look-a-like fraude, de automatische gezichtsvergelijking, demonstreren we in Noordwijkerhout. Samen met één van onze partners, Lamson, laten we u zien hoe u uw klantregistratieproces kunt optimaliseren door de toevoeging van identiteitsvaststelling met id-burger.


Nieuwsgierig geworden? Het NVVB congres vindt plaats in het NH Leeuwenhorst in Noordwijkerhout op 15 en 16 april 2015.
U kunt ons vinden op standnummer 30.
We zien u graag op 15 en 16 april!

Look-a-like
fraude
in beeld


Er worden door criminelen steeds nieuwe, creatieve manieren gezocht om de paspoortcontroles door te komen. Een van die manieren is look-a-like fraude. 


Op onze website vindt u het nieuwsbericht ‘Boef verbouwt liever gezicht dan paspoort’. Dit artikel brengt de nieuwste vorm van look-a-like fraude in beeld. Meer en meer organisaties vragen ons dan ook hen te helpen om deze vorm van fraude tegen te gaan.


Wij onderkennen het probleem van look-a-like fraude al langer en hebben software ontwikkeld om deze vorm van fraude tegen te gaan. Zo komt u ook bij creatieve ‘boeven’ goed beslagen ten ijs. Wilt u meer weten over het voorkomen van look-a-like fraude en hoe onze software u daar bij kan helpen? Neem dan contact met ons op via (013) 521 12 56 of via e-mail: sales@oribi.nl.

Steeds meer internationale klanten vinden de weg naar ORIBI id-solutions

De laatste maanden spreken we steeds meer internationale organisaties. Vaak zijn dit grote bedrijven die op zoek zijn naar een oplossing voor de registratie van bezoekers en/of leveranciers.

We spreken veel veiligheidsofficieren, beveiligers en facilitair managers die precies willen weten wie er wanneer op het terrein van hun bedrijf is. Het gaat hierbij steeds vaker om zogenaamde hoge risicolocaties waarbij registratie op basis van legitimatie een vereiste is. Daarnaast constateren we ook een groei in de vraag naar onbemande oplossingen. Een bezoeker registreert zichzelf en neemt daarmee de organisatie een hoop werk uit handen.

Wilt u weten of id-visitor dé oplossing is voor uw organisatie of wilt u met ons in gesprek over een onbemande oplossing? Neem dan contact met ons op via (013) 521 12 56 of via
e-mail: sales@oribi.nl.

Het partnernetwerk van
ORIBI id-solutions 
breidt zich uit

In de afgelopen periode hebben we een aantal nieuwe partners mogen verwelkomen. Deze partijen stellen we graag aan u voor.

Wilt u ook kennismaken met onze andere partners? Neem eens een kijkje op de partnerpagina op onze website. Bent u zelf geïnteresseerd in een partnerschap met ORIBI id-solutions? Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe partners om ons netwerk te vergroten!

Aarzel daarom niet en bel (013) 521 12 56.

UBplus en
id-employee 


Sinds eind 2014 heeft ORIBI id-solutions een software-
koppeling met UBplus van Uitzend Software Diensten BV
.

 

Met behulp van de koppeling van id-employee met UBplus wordt informatie uitgewisseld tussen id-employee en UBplus. Gegevens worden automatisch overgenomen en verwerkt in UBplus.

 

ORIBI id-solutions is blij met deze softwarekoppeling en we zijn in gesprek met andere softwareproviders in de uitzendbranche om ook met hen een koppeling te realiseren.

Ons doel? De medewerkers van uitzendorganisaties en afdelingen personeelszaken werk uit handen nemen en
id-fraude bij inschrijving voorkomen!

Lees verder >>  

Lamson Group en id-burger  

We hebben de krachten met Lamson gebundeld om bij gemeenten het bestaande klantregistratieproces te optimaliseren.

 

Dit proces wordt verrijkt door de toevoeging van identiteits-
vaststelling met id-burger. Het doel van de samenwerking is om gemeenten te helpen het bestaande proces te optimaliseren en extra preventieve maatregelen aan dit proces toe te voegen.


Lees verder >> 

 

BKR en
id-burger 


De samenwerking tussen ORIBI en BKR (Bureau Krediet Registratie) is een feit. Beide partijen werken samen om identiteitsfraude te voorkomen.

 

Door een koppeling van de programmatuur van ORIBI aan de toetsmogelijkheid in BKR VIS is het nu mogelijk om reisdocumenten te controleren op echtheid én geldigheid. Het partnerschap heeft als doel het voorkomen van frauduleuze handelingen en het beperken van de financiële gevolgen daarvan voor publieke organisaties.

Lees verder >>  

Nieuwsbrief mede mogelijk gemaakt door Docufiller  

Dit jaar zijn we overgestapt naar een nieuwe leverancier voor onze e-mailnieuwsbrief. We willen u graag blijven informeren en hebben gezocht naar een format dat betaalbaar is én eenvoudig in gebruik. We hebben dit format gevonden bij Docufiller.


Docufiller biedt een online opmaakprogramma waarmee we zelf de regie houden over, onder andere, onze nieuwsbrief en waarbij we snel kunnen schakelen wanneer dat nodig is. Naast de e-mailnieuwsbrief kunnen we in het programma van Docufiller ook posters, flyers en brochures maken én beschikken we over een eigen beeldbank. We zijn erg tevreden over onze vernieuwde nieuwsbrief. Wat vindt u? We horen het graag via sales@oribi.nl.   

Wilt u meer weten over Docufiller? Kijk dan op www.docufiller.nl voor meer informatie.

Id-customer markt groeit

De vraag naar een hulpmiddel om een identiteit vast te stellen, krijgen we niet alleen uit de publieke sector, van uitzendbureaus of van grote internationale organisaties. Ook autoverkopers en auto-
verhuurders vinden hun weg naar 
ORIBI id-solutions.


Steeds meer ondernemers in de automotive branche vinden de financiële risico's van fraude vele maten groter dan de investering in id-customer. Met name het feit dat we een gezichtsvergelijkingsmodule bieden spreekt deze branche aan. We ontvangen ook positieve reacties op de mogelijkheid om de hardware gedeeltelijk in te kunnen bouwen in de werkplekken of ontvangstbalies én op het werken met tablets. 
Gebruiksgemak dus, zowel voor de huurder van de auto als voor onze klant. Dat levert tevreden gezichten op én een vermindering van het aantal fraudegevallen.
Wat ons betreft een absolute win-win situatie.

De ORIBI id-solutions knowledge base 

Een kennisbank, speciaal voor onze klanten. In de afgelopen maanden is er door onze consultants hard gewerkt aan deze ontwikkeling: de ORIBI id-solutions knowledge base.

Wat is een knowledge base?
De knowledge base is een website met daarop gebruiksinstructies, informatie en video’s ter ondersteuning. In de knowledge base vindt u onder andere nieuwe functionaliteiten, kunt u rustig een instructiefilm bekijken over hoe u een identiteitsdocument scant en vindt u de veelgestelde vragen. Dit is ook erg praktisch bij het instrueren van (nieuwe) collega’s die met een id-oplossing gaan werken.

De aangeboden informatie wordt op maat getoond. Als gebruiker ziet u dus alleen de informatie die voor uw organisatie van toepassing is. Doordat deze informatie op maat is, is de website alleen toegankelijk met een klantgebonden naam en wachtwoord.

 

In de komende maanden krijgen onze klanten hun gebruikersnaam en wachtwoord toegestuurd, zodat ze gebruik kunnen maken van de knowledge base. Kunt u daar niet op wachten of wilt u meer weten over onze knowledge base? Stuur dan een e-mailbericht naar support@oribi.nl.

 

 

ORIBI   id - solutions
Bedrijfsweg 15  |  5061 JX Oisterwijk  |  T +31 (0)13 521 12 56   |  info@oribi.nl

 
 
Wilt u liever geen nieuwsbrief van ORIBI id-solutions ontvangen, klik dan hier om u af te melden.